SPOTKANIE Z DZIELNICOWYM – czytaj więcej
ZABAWA ANDRZEJKOWA – czytaj więcej
KONKURS „MAGICZNA BOMBKA – czytaj więcej
KONKURS „PALMA WIELKANOCNA” ROZSTRZYGNIĘTY – czytaj więcej
KONKURS „JESIENNE CUDACZKI”
W miesiącu październiku w świetlicy szkolnej zorganizowano konkurs „ Jesienne Cudaczki”. Uczniowie musieli wykonać śmieszne postacie z darów jesieni. Głównymi uczestnikami konkursu byli uczniowie z klas I – III. Wręczenie nagród i podsumowanie konkursu odbyło się podczas imprezy TOP MODEL. Zwycięzcami konkursu „ Jesienne Cudaczki „ zostali:
- miejsce Ryżek Błażej – klasa Ia
- miejsce Wojciechowska Marianna – klasa Ia
- Nobik Jan – klasa IIIb
Wyróżnienia : Urban Oliwier Ia
Pęcherska Gabriela Ia
Nagrodę specjalną otrzymał Kamil Braciszewski z klasy IIa .
WSPÓŁPRACA Z BIBLIOTEKĄ SZKOLNĄ
Świetlica współpracuje z biblioteką szkolną. Dzieci z Koła Przyjaciół Biblioteki systematycznie czytają najmłodszym dzieciom ze świetlicy szkolnej bajki. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchają głośno czytanych tekstów.
W czasie tych spotkań odbywają się różne konkursy . Uczniowie wykonują też ilustracje do wysłuchanych bajek.
ZAJĘCIA PLASTYCZNE W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Zajęcia plastyczne odgrywają ważną rolę w wychowaniu estetycznym dziecka, w przygotowaniu go do pełnego uczestnictwa w życiu kulturalnym. Działalność plastyczna zaspokaja potrzebę ekspresji i motywacji do działania. Bliski kontakt dzieci z plastyką budzi zainteresowanie jej różnymi aspektami. Działalność plastyczna stwarza szerokie pole dla ekspresji własnej i samorealizacji możliwości twórczych. Daje dziecku radość i zadowolenie, umacnia poczucie własnej wartości, niezbędna jest do kształtowania się jego osobowości. Rozwija także inicjatywę, samodzielność, wytrwałość dziecka oraz uczy planowania zadań i pracy zespołowej.
Plastyka ma duże znaczenie dla zdrowia psychicznego i rozwoju sprawności ruchowych dzieci. Zaspokaja potrzebę przeżywania, działania i manipulowania przedmiotami .Własna twórczość stanowi ujście dla energii dziecka, uspakaja, daje odprężenie, rozładowanie napięć emocjonalnych i mięśniowych. Dziecko za pomocą środków plastycznych wyraża własne myśli uczucia. Obcowanie z jakąkolwiek z dziedzin sztuki, np. z rysunkiem, z muzyką, ułatwia nawiązywanie kontaktu z otoczeniem, pomaga w uświadomieniu sobie świata kształtów i barw, słów i dźwięków, własnej osobowości.
Wychowanie plastyczne kształtuje i rozwija wrażliwość na piękno kształtów i barw otaczającej rzeczywistości poznawalnej zmysłami (wzrok, dotyk) oraz kształci smak artystyczny poprzez poznawanie dzieł sztuki plastycznej. Pobudza i rozwija umiejętność wypowiadania swojego osobistego stosunku do rzeczywistości za pomocą linii i plamy, barwy i kształtu. Kształci aktywność myślową, pobudza wyobraźnię i wyzwala inicjatywę twórczą oraz wzbogaca przeżycia.
Zajęcia plastyczne mają za zadanie:
– odkrywanie potencjału twórczego, który jest w każdym,
– rozwijanie umiejętności manualnych,
– rozwijanie umiejętności współtworzenia w grupie,
– czerpania przyjemności z inspirującej twórczej atmosfery.
Na zajęciach plastycznych są stosowane różne techniki plastyczne, posiadające specyficzne właściwości i wymagające od dzieci odpowiednich umiejętności i sprawności oraz określonego sposobu postępowania.
GRY I ZABAWY RUCHOWE
Stanowią one jedną z najbardziej interesujących form zabawowych, oddziałujących wszechstronnie na organizm dziecka i wyzwalających jego aktywność. Przyczyniają się do podnoszenia ogólnej sprawności fizycznej, współdziałają z rozwojem wrażeń, uczą spostrzegać otaczające przedmioty i zjawiska ze wszystkich stron i we wszystkich ich wzajemnych powiązaniach.
ZABAWY I GRY STOLIKOWE
Kształcą zdolności poznawcze, pamięć, spostrzeganie, uwagę i myślenie. Mogą kształtować cechy charakteru, takie jak: rzetelność, koleżeńskość, systematyczność, oraz dostarczyć wiele wiadomości z historii, przyrody, matematyki. W grach stolikowych może brać udział dwoje, czworo lub nawet dowolna liczba uczestników. Mogą być wykorzystane plansze, liczmany, pionki, karty, figury.